ОБЩИ ТЪРГОВСКИ УСЛОВИЯ НА
„ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ“ ООД, ЕИК 040095903
Настоящите Общи търговски условия уреждат стандартното съдържание на договорите за транспортни услуги между ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД, ЕИК 040095906, със седалище и адрес на управление ул. Райко Жинзифов № 46, 9000, гр. Варна и неговите товародатели, клиенти и подизпълнители.
При заявяване на услуга на „ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ“ ООД, Вие сключвате договор, като Вашите права и задължения и тези на „ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ“ ООД са установени във вътрешните общи условия според вида транспорт, допълвани от браншовите общи условия на Националното Сдружение на Българските Спедитори – НСБС (последна корекция), публикувани на интернет адрес: www.nsbs.bg.
- Общи условия при морски транспорт
- При получаване на писмена оферта по имейл, клиента е длъжен да се запознае с посочените в нея условия за организиране и извършване на вътрешен или международен превоз, както и с предоставените общи условия за всички съпътстващи услуги.
- Оферираните цени са валидни за посочения период на валидност и в случай, че контейнерният оператор е в състояние да предостави необходимото празно оборудване в посоченото от клиента място на товарене.
- Свободно време за товарене/разтоварване и обмитяване е в рамките на работния ден, освен ако не са посочени други условия, предоставени на клиента, преди организиране на транспорта. При задържане на автомобила се начислява такса в размер на EUR 75 за първия ден и EUR 120 за всяко следващо денонощие.
- Контейнерният оператор си запазва правото с и без предупреждение да прави промени в графика, маршрута и датите на отплаване, пристигане в претоварно пристанище, както и пристигане в крайна дестинация. ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД не поема ангажименти за срокове на доставка или доставка във фиксирана дата.
- ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД , приема стока, така както е подадена от заявителя (товародателя) без проверка за истиността и пълнотата на данните. Заявителя (товародателя) носят пълна отговорност за грешно или непълно деклариране на обявените по документи стоки, опаковки, маркировки , килограми и др. В случай на санкция към ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД от страна на Контейнерния оператор, митнически власти, фитосанитарни власти, както и всякакви други институции, същата ще бъде отнесена към заявителя/получателя/товародателя на превоза. Всички допълнително възниканали разходи в резултат на горепосоченото ще бъдат отнесени към заявителя/получателя/товародателя на превоза.
- Заявителят (товародателят) на превоза носят пълна отговорност за натоварването и укрепването на стоката в предоставения му контейнер. Неправилното подреждане на стоката, както и укрепване могат да доведат до повреди на стоката и оборудването, както и начисляване на допълнителни глоби и такси в претоварни и крайно пристанище.
- Предаване на товара на получателя се извършва след заплащане на всички дължими суми по организиране на морския транспорт до получаващо пристанище, локални разходи по предоставена оферта, както и евентуално допълнително възникнали разходи за съхранение, демюрейдж, митнически проверки и др., освен ако няма подписано споразумение регламентиращо друго. Всички банкови такси са за сметка на платеца.
- ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД препоръчва сключване на застраховка на товарите по време на превоз по море. Обезщетението за щети от липси и повреди на стоката се ограничава до:
1. СПТ (SDR) 2,00 на килограм бруто тегло липсваща/повредена стока, но не повече от СПТ (SDR) 666,67 на колет или пратка при превози по воден път, както и при комбинирани превози в международно съобщение включващи отсечка по вода, при които не може да се установи мястото на настъпване на липсата/повредата.
2. СПТ (SDR) 8,33 на килограм бруто тегло липсваща/повредена стока при превози по шосе, по железница и/или по въздух в международно съобщение.
И при двата случая, отговорността на превозвача не надвишава стойността на товара.
Превозвача не е отговорен в случай на непреодолима сила.
- ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД си запазва правото да прави корекции по оферти при настъпване на промени извън контрола им по отношение на стойност на услуга за превоз и/или доставка.
- В случай, че предоставената оферта за морски транспорт бъде приета и се организизра превоз, се счита, че горепосочените условия са приети без oспорване.
- При установяване на некоректно декларирано тегло на контейнер по внос и износ се начисляват такси за терминални операции в депо, от което се вдига контейнер и товарно/разтоварно пристанище в троен размер. В случай, че пристанището, където е установена разликата има собствена тарифа, регламентираща такива случаи, то тя се взема в предвид.
- При международен морски превоз, товародателите са длъжни да се запознаят с общите условия за транспорт на контейнерния оператор, разположени на първа страница на всяка страница на Коносамента за морски превиз (MBL). При потвърждаване на коносамента и приемането на контейнер за товарене се счита, че упоменатите условия са одобрени и приети от заявителя/товародателя.
- ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД уведомява писмено (по имейл) получателите на стоките по коносамент преди пристигане на кораба в получаващо пристанище, според посочените форми за контакт на Коносамента за морски превоз. Уведомлението за пристигане е единствено с информативна цел и ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД не носи никаква отговорност за възникнали разходи от такси за забавено освобождаване на контейнери след предоставения по оферта свободен период. Всеки получател носи отговорност да проследява и се самоинформира за движението на своите стоки.
- В случай, че не се спази поставения срок за предоставяне на описание на стока на Български език и/или се предостави некоретно/непълно описание за пред митническите власти, всички възникнали глоби и такси са за сметка на декларатора/получателя на стоката или негов представител.
- В случай, че не се предостави информацията и документи в законоустановения срок и/или се възпрепятства митническото освобождаване на стоките в рамките на 90 дни, заявителят на транспорта носи пълна отговорност пред Митническите органи. Всички направени разходи във връзка с предприети мерки и действия на митническите органи съгласно Съгласно Член 199 от МКС (Регламент 952/2013г), следва да се възстановят на ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД .
- Изпащачът по коносамент е задължен да декларира писмено пред ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД проверено брутно тегло (VGM) на контейнера, както и инструкции за коносамент не по-късно от 48 часа преди пристигане на кораба в пристанище. ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД не носи отговорност за некоректно подадени инструкции и VGM.
- Митническо оформяне на стоките е ангажимент на изпращача, освен ако тази услуга не е възложено на ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ“ ООД.
- ОДН (Обобщена Декларация за Напускане) е ангажимент на износителя на стоката. Освен ако не е договорено друго. При пропуск, ОДН се подава от ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД , за което се начислява такса от EUR 25/декларация.
- При използване на дървени части и/или опаковки, спазването на международните стандарти за фитосанитарни мерки ISPM No.15 е задължение на изпращача на стоката/износителя.
- При наличие на акредитив, изискванията за издаване на коносамент следва да бъдат уточнени с ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД преди натоварване на стоката в контейнера. В противен случай, ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД , както и контейнерният оператор, не носят отговорност за забавяния при отплаване или освобождаване на контейнери.
- Оригинални коносаменти (MBL) се издава след отплаване на кораба от товарно пристанище.
- Всички плащания по оферта за морски превоз, локални такси и други извършени услуги са дължими преди предаване на оригинален коносамент за морски превоз, освен ако не е договорено друго.
- Допълнителни условия при организиране международен морски транспорт със специализирано оборудване – Опън топ , Флат рак , Хладилни контейнери
- Изготвената оферта е валидна и се отнася единствено за зададените тегло и размери – L x W x H. При всяко различие от първоначално посочените параметри, цената подлежи на актуализация.
- Позициониране на специално оборудване се осъществява само след предварителна заявка. В случай, че заявителят се откаже, се дължат всички разходи по позиционирането.
- При сухопътен превоз на хладилен контейнер се изготвя оферта за транспорт без използването на дизелов агрегат GENSET за подръжка на температурния режим в контейнера. При желание да се използва такъв, това се заявява и заплаща допълнително.
- Допълнителни условия при организиране на сухопътен автомобилен транспорт.
- Оферираните цени са без ДДС, което се начислява при издаване на фактура съгласно изискванията на Българското законодателство.
- Офертата за автотранспорт не включва изредените по долу такси:
- такса паркинг на територията на митнически учреждения,
- разходи за товаро-разтоварни дейности,
- услуга по предоставяне на митнически формалности на стоки,
- такса за престой на превозното средсто извън предоставените часове за товарене и разтоварване и митническо оформяне на стоката,
- такси за митнически проверки на гранични пунктове, начална или крайна точка на товарене/разтоварване, както и всякакви други допълнителни такси, възникнали при проверка на стоката,
- застраховка на товара по време на автопревоза.
- Заплащането на автотранспорта се извършва при издаване на фактура, преди осъществяване на превоза, освен ако няма друго споразумение.
- Всички банкови такси са за сметка на платеца.
- Максималното допустимо брутно тегло на товара се посочва с офертата за транспорт. В случай на превишаване се начислява завишение според нормативната уредба, касаеща таксите за превишаване на максимално допустимо натоварване на превозните средства.
- Офертата предполага свободен достъп и нормална
проходимост на тежкотоварен автомобил на адресите за товарене и доставка.
В случаите на ограничен достъп и специфични особености на местоположението, които възпрепятстват достъпа и налагат допълнителна организация на транспорта, офертата подлежи на актуализиране, съобразно условията на мястото на товарене и доставка. - При използване на дървени части и/или опаковки, спазването на международните стандарти за фитосанитарни мерки ISPM No.15 е задължение на изпращача на стоката/износителя.
- Предоставените срокове за товарене и разтоварване са упоменати в Заявка за автопревоз, която служи като писмен договор между ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД и ЗАЯВИТЕЛЯ НА ТРАНСПОРТА (получателя/товародателя и/или негов представител). Подписването на Заявката се счита за приемане на условията и цените упоменати в нея и не подлежи по оспорване в последствие.
- Общите търговски условия на ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД , както и условията на НСБС са неразделна част от преложената оферта за международен транспорт и са посочени с директен линк в електронната поща на всеки служител на ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД .
- Всички товари, които се разглеждат и превозват като опасни съгласно Конвенция ADR, трябва надлежно да са опаковани, етикетирани, маркирани и с необходимите документи съгласно изискванията на действащата към момента международна и национална нормативна уредба. Товародателят/изпращачът е длъжен да предостави пълна и вярна информация за опасните стоки съгласно гл. 1.4.2.1 на Конвенция АDR. При неспазване на нормативните изисквания, касаещи обработката и превоза на опасни товари, ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД си запазва правото да откаже извършването на транспорта и да претендира за възстановяване на направени допълнителни разходи и/или получени финансови санкции.
- Всички спорни въпроси ще се разглеждат в дух на разбирателство. В случаите, когато това е невъзможно, ще бъдат отнесени за разрешаване по реда на Българското законодателство. Заявителят/Получателят/ товародателят и/или техни упълномощени представители, запознавайки се с настоящите Общи Условия, декларират изричното си съгласие местната подсъдност на възникналите спорове да е по правилата на чл. 117, ал.2 във връзка с чл.105 от ГПК, а именно при възникнал спор страните изрично декларират, че е налице договорна местна подсъдност и компетентен е съда на територията на гр. Варна, по седалището на ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ ООД , независимо от качеството му в производството – ищец или ответник.
- Заявявайки превоз на “ТРАЙДЪНТ ФРЕЙТ“ ООД, товародателя или негов представител, декларира, че се е запознал с настоящите Общи Търговски Условия (ОТУ) и се съгласява да ги спазва.